torsdag 23 september 2010

Pyjamasparty

Det finns nog inget gulligare än bebisar i pyjamas. Innan Lilla O kom tänkte jag mig att hon alltid skulle gå runt i någon slags pyjamasliknande sparkdräkt. Dygnet runt. Sedan förstod jag på småbarnsföräldrar i min omgivning att pyjamas har man bara på natten, även om man är bebis. Men jag brukar ändå låta Lilla O gå i pyjamas en stund på morgonen. Ja, halva förmiddagen om man ska vara noga. Här är några av hennes gulligaste pyjamasar genom tiderna:
Hennes första pyjamas på BB var en vitprickig sak som vi ärvt av min kusin. Här är hon bara ett dygn gammal.
Den gul- och vitrandiga saken var en present från Hanna...
... och den med fåren på var en present från Helena. Rättvisemärkt och allt, men tyvärr försvann fåren i andra eller tredje tvätten.
 
Bondgårdspyjamasen var länge en favorit...
 
  ... men mjukast var den sjukt mysiga plyschpyjamasen i psykadeliskt zebramönster från gotländska Vamlingbolaget.
Den här gulliga turkosrandiga pyjamasen med röda detaljer är från Lindex, liksom...
... den här fina med moln och...
 
... den här med rosor på.

1 kommentar: