tisdag 14 september 2010

Mormorsrutorna

Innan Lilla O kom föreställde jag mig föräldraledigheten som en tid då man kunde baka, pyssla, fixa, jobba lite extra och skriva på sin roman.

HAHAHA.

Alla barn är ju olika, och det finns säkert barn som ligger snällt och lugnt i en korg och jollrar hela dagarna, eller ligger tyst under skrivbordet och biter i sina författande föräldrars tår. Men inte Lilla O. Hon gillar att vi leker med henne. Och om sanningen ska fram så har hon inte behövt gnälla särskilt mycket över huvud taget för att vi ska skynda dit och roa henne. Jag vet inte hur det ser ut i andra familjer, men jag tror att Lilla O är ganska bortskämd med att ha föräldrar som leker med henne så mycket som vi gör. Men nu när hon kan krypa har hon plötsligt börjat krypa i väg och utforska världen på egen hand. Och dessutom sover hon ju middag ibland. När hon var helt ny var jag tvungen att duscha och äta och plocka undan när hon sov. Men nu kan jag göra allt det där när hon är med. Så nu öppnar sovstunderna upp för andra projekt, som den här bloggen.

Och nu har jag påbörjat ytterligare ett projekt: Att virka en filt eller ett överkast av mormorsrutor.

Så här ser första rutan ut:


De här färgerna har jag tänkt mig:


Jag har inte bestämt än hur stor filten ska bli, och på så vis kan jag ju egentligen inte misslyckas. Blir det inte så många rutor så blir det helt enkelt en lite mindre filt. Perfekt upplägg alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar