måndag 20 september 2010

Första gången

Något av det roligaste med att se ett litet barn växa upp är att man får vara med när hon gör en massa saker för första gången. Det är så himla mysigt att se Lilla Os förbryllade min övergå i ett leende när hon provar något som hon aldrig tidigare varit med om. Som första gången hon badade i sin badbalja, serverades riktig mat eller...

... höll någon i handen. Det var i mars och en dryg månad senare...
  
... åkte vi på hennes första utlandssemestern till Sardinien, där hon även...
 
... satt själv utan stöd för första gången. När vi kom hem var det vår här också och Lilla O fick erfara den kittlande känslan av gräs mellan tårna...


  ... prova sin första gröt...
 ... testa gungorna i parken och äta sitt allra första äpple.
I juli var det dags för premiärdoppet i havet och nu i september fick hon känna hur det kändes att sitta bak på en cykel.

Jag blir helt lycklig när jag tänker på allt annat hon ska prova för första gången. Som att äta pannkakor, bära ryggsäck, åka rutschkana, slå kullerbyttor och blåsa såpbubblor.

Ja det var bara något jag kom att tänka på i dag, när vi lunchade med min kompis som är redaktör för en sajt som stöttar och uppmuntrar unga tjejer som vill testa och upptäcka nya saker. Kolla in den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar