torsdag 30 september 2010

Fyra generationer och ett jubileum

I eftermiddags tog min mamma ledigt från jobbet för att få tid att umgås med Lilla O.
 Vi tog med oss vagnen och gick och hälsade på morfar som bor i närheten av mig.
Morfar hade satt på kaffe som vi drack på balkongen. Han berättade att han hade bokat tid för fotvård, eftersom han vill att fötterna ska vara i dansform inför det stundande 90-årskalaset. Jag, mamma och morfar firar lite titt som tätt i år, för vi fyller jämnt alla tre. Jag 30, mamma 60 och morfar 90.
Jag hade med mig hembakade kanelbullar.
Och morfar bjöd som vanligt på wisky.
Eftersom jag har ansvaret för en liten bebis, fick jag ett lite mindre glas. Ändå fick jag höra att jag borde ta det lugnt när jag tömde mitt först.
Lilla O fick hålla till godo med mangomellis. Lite fint är det att det är 30 år mellan henne och mig också. När hon fyller 30 är det jag som blir 60 och mamma 90. Då blir morfar 120 och tillsammans fyller vi 300 år. Jäklar vilket kalas det blir då.

2 kommentarer:

  1. å vad kul att se henne på bild! hälsa!
    här är det 25 år emellan oss, men min mormor kan vi tyvärr inte hälsa på.
    Fira mera!

    (eh, ordkontrollen blev "rehab" kan det bero på whiskeyn??)

    SvaraRadera
  2. rehab? är det sant?! haha. blogger är så klurigt!

    vad fint att ni har 25 år mellan er. Det är ju väldigt tråkigt att din mormor inte kan vara med, men när Brallisen är 25 kan ni fira 150-årskalas.

    SvaraRadera