fredag 28 oktober 2011

Barn av sin tid

När jag och Peter har skaffat nyare modeller av datorer och telefoner, har Lilla O ärvt våra gamla uttjänade maskiner. Så nu har hon inte bara en iPhone utan även en egen MacBook. Nu kan man kanske tycka att vi skämmer bort henne lite väl mycket, med tanke på hennes ringa ålder. Men vad ska vi annars göra med en iPhone som inte funkar utomlands och en dator som tar en evighet på sig att öppna ett nytt program? Det är väl bra att de kommer till användning ett tag till?

Hur som helst tänkte vi fylla hennes maskiner med barnvänliga filmer och spel, och blev därför väldigt glada när Johanna tipsade om den här bloggen som handlar om iPhone-appar för barn.

3 kommentarer:

  1. Ni skulle ju kunna ge Iphonen till mig i stället. Så att jag slipper bli mobbad för min Nokia 3310.

    SvaraRadera
  2. som sagt, den funkar inte utomlands...

    SvaraRadera
  3. Jag är ju å andra sidan ALDRIG utomlands nu för tiden. Jag bara jobbar och är i Sverige och har en 3310. Fan, det är inte roligt. Men efter min nästa deadline, då jäklars ...

    SvaraRadera