tisdag 18 oktober 2011

Vem liknar han mest?

Det blir lätt så, när man får ett nytt litet barn, att man börjar diskutera vem av föräldrarna barnet liknar mest. Många av våra vänner säger att Osvald är en kopia av sin pappa, men jag tycker att det är så himla svårt att se. Och när jag tittar på bebisbilder av mig, tycker jag nog att det finns ganska många likheter mellan mig och min son (å andra sidan har jag knappt sett några spädisbilder av Peter, för det album vi har här hemma börjar när han är så pass stor att han kryper).

Nu skulle man förstås kunna nöja sig med att konstatera att Osvald förmodligen, precis som Ofelia, har ärvt drag av oss båda. Men... nu för tiden är svaret på frågan vem han liknar mest, bara några musklick bort, så vi gjorde samma (mycket vetenskapliga) test som vi gjorde med Ofelia när hon var liten. Den gången visade det sig att Ofelia liknade oss båda lika mycket. Men den här gången verkar det som att Peters gener har varit lite mer påstridiga. För Osvald är fem procent mer lik honom än mig. Och det tycker jag känns väldigt lovande, för Peter är ju den vackraste jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar