söndag 9 oktober 2011

Bubbel

Den här helgen var jag och Peter bjudna på olika fester både på fredagen och lördagen. Vi tänkte gå på en grej var, men eftersom Ofelia inte träffat min syster på ett tag, frågade vi henne om hon hade tid att hänga med Ofelia någon av kvällarna. Och tänk vad flott - hon kunde både fredag och lördag kväll. Så i fredags gick jag och Peter (med Osvald sovandes i selen) tillsammans på boksläppsfest och bubbelmingel för den här fina boken.

Och i går kväll var det jag som kastade mig i väg till Kungsholmen för att gå på champagnefest hos Helena, när Osvald somnat för kvällen. Han lägger sig vid sjutiden för att sova till efter midnatt innan han äter igen, och så länge tänkte jag ändå inte vara borta. Det gick jättebra. Osvald sov fortfarande gott när jag kom hem vid halv elva. Jag hade nog kunnat stanna längre, men när jag hörde mig själv säga till de andra gästerna att jag skulle gå tidigt eftersom jag hade en två månader gammal bebis utan mat där hemma, blev jag helt kall inombords. Osvald! Min lilla lilla bebis. Jag reste mig upp, tackade för mig och sprang hela vägen till bussen.

Men ändå - fest och champagne två kvällar på raken. Himla lyxigt så här mitt i livet som småbarnsförälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar