onsdag 19 oktober 2011

När Linnéa kom till stan

Jag är så himla sugen på att göra fina fotoböcker till barnen. Men när jag tittar igenom våra bilder från året som gått inser jag att vi är ganska dåliga på att ta fram kameran när vi träffar släkt och vänner. Om man inte visste bättre skulle man nästan kunna tro att vi inte gjorde annat än hängde för oss själva, jag, Peter och barnen. Och så är det ju inte.

Det är bara det att vi glömmer att dokumentera mötena med andra eftersom vi är så upptagna med att försöka umgås. För när man har en bebis i famnen och jagar efter en nästantvååring är man glad om man hinner få något vettigt sagt. Då är det svårt att komma i håg att fotografera också. Men nu har jag lovat mig själv att vi ska bli bättre på det.

Så i söndags tog vi de här fina bilderna när vi hade besök av barnens faster Linnéa.

Hon var här hela eftermiddagen och lekte. Ofelia hade väldigt roligt.
Osvald tyckte också att det var hur mysigt som helst.
Han blev särskilt förtjust i Linnéas hår.
 När han väl fått ett bra grepp ville han aldrig släppa taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar