tisdag 11 oktober 2011

Det här är inte en modeblogg men...

... så här ser jag ut i höst.
 "Nybliven mamma"-tiden är kanske inte den period i livet då man är sitt snyggaste. Jag har liksom inte tid att piffa mig så mycket, och det spelar egentligen ingen roll, för efter en timme har jag ändå mjölk- och dregelfläckar överallt. När man ammar är klädvalet dessutom något begränsat. Klänning går till exempel helt bort, om man inte vill dra upp kjolen till armhålorna varje gång barnet ska äta. Därför är färgglada strumpbyxor perfekt.
De piggar ju upp vilken beige och bebiskladdig klädsel som helst.
 Och skorna. När en kompis skulle beskriva hur mycket hon tyckte om sina skor sa hon att när hon köpte dem förstod hon plötsligt vem hon var - hon var ju hon i de där skorna. Riktigt så känner jag inte för de här kängorna. Men jösses vad sköna de är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar