fredag 22 oktober 2010

Den lilla globetrottern

Lilla O är ju redan ganska resvan, men fler resor ska det bli innan hennes första år är över. När jag kommer hem från Mellanöstern åker hon och jag till Amsterdam för att hälsa på en av mina äldsta och finaste vänner i tre dagar. Och sedan hinner vi bara vara hemma två nätter innan vi packar om och åker till Warszawa där Peter ska delta i en litteraturfestival och göra promotion för boken. Jag och Lilla O ska följa med som sällskap och ägna oss åt sightseeing medan Peter sitter i intervjuer.
I går var min syster här och då passade hon på att peka ut alla platser Lilla O har varit på hittills på vår jordglob. Hon pekade på Sardinien och Berlin, och även lite på Israel och Palestina eftersom Lilla O var där när hon låg i min mage. Och så pekade hon på Egypten, för det var där Lilla O, den blonda lilla araben, blev till. Sedan pekade Anna Karin ut alla platser som vi ska besöka framöver. Lilla O lyssnade uppmärksamt.
Sedan fick hon världen att snurra lite snabbare än den någonsin snurrat förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar