fredag 15 oktober 2010

Tappa för Guds skull inte nappen

Bebisar stoppar precis allt i munnen. Ni minns kanske att jag har hittat Lilla O både i badrummet tuggandes på toalettborsten och i öppna spisen med munnen full av aska. Med det i åtanke är det nästan lite lustigt att tänka på hur vi kokade hennes nappar var femte minut när hon var mindre. Så fort hon tappade nappen satte vi på kastrullen, det spelade ingen roll om det var på ett nystädat golv här hemma och själva sugdelen landade uppåt, för säkerhets skull måste den kokas i minst fem minuter för att alla baciller skulle dö. Och Lilla O tappade förstås sin napp på de mest bacilltäta ställen. Som på bussen och offentliga toaletter.

Till slut fick vi nog och köpte en napphållare. Eller två snarare för jag kunde inte bestämma mig för vilken jag tyckte bäst om av de här två:
Tyramyranapphållarna görs av Annika Yberg som syr dem av gamla retrotyger, vilket gör varje napphållare unik. De kostar 120 kronor och säljs bland annat på Designtorget. Är man fräck och lite händig kan man förstås sno idén och göra en egen av lite tyg man har hemma.
 Allt du behöver är ett sådant här krokodiltandat spänne (finns i hobbyaffärer), lite tyg, nål och tråd...
 ... och en gummiring att...
... trä runt ringen eller knoppen på själva nappen.

1 kommentar:

  1. Det med toalettborsten är något av både det roligaste och äckligaste jag läst :D Man måste verkligen kolla dem varje sekund förstår jag :D Min plutt kan ju inte gå än och efter att ha läst vad de kan ta sig för är det både något jag ser fram emot och fasar för... Kattlådan får definitivt flyttas till barnsäkert ställe :/

    SvaraRadera