fredag 29 oktober 2010

In the mood for tea

En av alla mysiga saker med hösten är att man får krypa upp i en fåtölj framför öppna spisen och dricka te och läsa böcker. Och därför tänkte jag bjuda på ett litet men helt ovärderligt tips till alla er som tycker om att dricka riktigt bra te. Har man en gång fått smak på riktigt te är det ju helt omöjligt att gå tillbaka till det blaskiga te som säljs på ICA. Därför köper vi alltid vårt te hos det här paret som förutom att de är väldigt fina personer, även har en helt underbar tebutik:
Alltså, åh (!) vad fin den är. De kan precis allt man behöver veta om te, och de svarar gärna på frågor medan de brygger dig ett litet smakprov. Till skillnad från de flesta andra butiker använder de sig inte av syntetiska smaker, utan blandar sina teer av helt färska råvaror som de importerar själva.
In the Mood for Tea, heter butiken som ligger på Norrtullsgatan 9, några korta kliv från Odenplan.
När jag var där senast köpte jag ett med små fina jasminpärlor och två olika Earl Greyteer. South of the Clouds och det lite rökigare Pine Wood Smoked. Perfekt på hösten.
Vi dricker flera koppar om kvällarna.
Helst med de här goda kakorna till.

1 kommentar:

  1. åh, så mysigt! Ska absolut bege mig till teshoppen, är ständigt in the mood for tea sen jag köpte min nya fantastiska tesil!

    SvaraRadera