fredag 1 oktober 2010

Vad ska en ettåring ha för overall?

Jag är så orutinerad på det här med att vara förälder. Trots att jag har sett facebookuppdateringar och blogginlägg av föräldrar som panikhandlar vinterkläder åt sina barn, har tanken inte slagit mig att det på något vis skulle beröra mig. För vi har ju världens finaste åkpåse.

Tills i går. Då det plötsligt slog mig att Lilla O kommer att börja gå snart. Och att det betyder att hon måste ha skor. Och en overall. Och regnkläder. Och då kan hon inte sitta i åkpåsen, för då blir den smutsig. Så de dagar hon ska vara ute och leka och inte bara åka vagn från en punkt till en annan, måste hon ha en varm overall och klara sig utan åkpåse.

Och jag vet ingenting om barnvänliga vinterkläder. Jag behöver hjälp av någon mer erfaren förälder! Vad behöver en unge som blir ett i januari ha för vintergarderob? Vad ska man tänka på? Vilka märken är bra? HJÄLP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar