söndag 24 oktober 2010

Småbarnslivet och logistiken

Det är inte helt enkelt att få ihop schemat när man har ett litet barn. Särskilt när båda föräldrarna har bokat upp sig på en massa olika saker samma dag. Men skam den som ger sig. Allt går om man bara vill. Så i dag har jag och Peter knappt setts alls om man räknar minuter, men däremot väldigt många gånger och på olika platser, i samband med att vi har lämnat över Lilla O:

6.30 vaknade Lilla O och tyckte att natten var över. För en gångs skull hade Peter haft nattpasset, så jag gick upp med Lilla O och Peter fick lite sovmorgon. I vanliga fall gör vi tvärtom.

8.00 möttes jag och Peter i sovrumsdörren för att jag skulle få sova lite till, medan Peter gick upp och lekte vidare med Lilla O.

10.00 gick jag upp och tog över Lilla O igen för att Peter skulle få jobba. Medan han tokläste recensionsböcker tog vi tuben till min mamma för att fika.


15.00 träffade jag upp Peter vid T-centralen för att snabbt lämna över Lilla O igen, så att jag, Anna och Hanna kunde bege oss till Judiska teatern och se en fin föreställning och utställning om författaren Nelly Sachs. Under tiden fick Lilla O följa med Peter till biblioteket på Kulturhuset och fika med Kristin.

18.00 hoppade jag av bussen vid Sergels torg igen för att ta tillbaka Lilla O från Peter som hade bråttom till biografen Zita, där han skulle delta i en paneldebatt om Kambodja och Röda khmererna. Nu fick Lilla O följa med mig, Hanna och Anna ut på en tidig middag innan vi tog tuben hem för att bada och byta om till pyjamas.

21.00 somnade Lilla O, den lilla nattugglan. Och sekunderna efter det steg Peter in genom ytterdörren, redo att tokläsa ytterligare några recensionsböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar