lördag 20 november 2010

Det här med barnkammare

Lilla O sover fortfarande bra inne hos oss. Hon behöver inget eget rum, hon vill ju vara där vi är. Och ärligt talat är vi lite ovilliga att ge upp vårt fina arbetsrum. Men visst, så småningom måste vi nog ge upp och inse att Lilla O är stor nog att flytta ut ur vårt sovrum. Och med tanke på alla leksaker som ligger utspridda överallt ska det faktiskt bli ganska skönt att samla allt på ett ställe.

Dessutom blev jag lite mer sugen när vi var hemma hos våra vänner Elisabeth och Peter och deras supergulliga barn utanför Uppsala för några veckor sedan. Deras barnrum var så himla fint att jag ville gå runt och smygfotografera och kopiera hela upplägget. På öppna förskolan såg jag dessutom en föräldratidning med fina tips på hur man kunde fixa till loppisfynd till barnkammaren. Men det var ett gammalt nummer, så det går inte att få tag i längre. Istället får jag surfa runt efter inspiration på nätet.

 Bloggaren Fröken Bauer har som hobby att inreda barnrum.
 Jag gillar att det är så mycket färg och så många roliga detaljer.
Fler färgglada rum hittade jag hos Sköna hem.
Där hittade jag även den här bilden. Barnböcker är så fina, så de vill man ju ha med framsidan utåt.

När vi renoverade köket här hemma, valde vi allt på en kvart mitt under ett njurstensanfall. Vi hann inte tänka efter. Vi bara tog det som verkade finast av de alternativ vi hade framför oss. Det som gick att få fram precis nu. Och i vissa fall, det enda alternativ som en höggravid person och en person med njustensanfall pallade att bära. Så här i efterhand är jag förvisso helt nöjd med resultatet, men tänker ändå att jag hade gjort vissa saker annorlunda om vi inte hade haft så himla bråttom.

Så det känns bra att börja fundera i god tid den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar