måndag 22 november 2010

Grodpojken

Apropå kläder så har jag hittat en blogg av en designer som heter Josefine Zadik. Hon syr helt fantastiskt fina barnkläder och har det egna klädmärket Grodpojken. Kläderna är mjuka och perfekta att leka i.
 Vi beställde de här gulliga byxorna av henne.
Man får själv välja tyg och färg på muddarna, och vi valde ett rött och vitt ekologiskt återtryck från ett klassiskt 70-talsmönster med elefanter från Jofotex (gamla Fixfabriken). Till det fick det bli bruna muddar.
200 kronor kostade byxorna (plus frakt på 24 kronor). Det är ju inte alls dyrt, och då är Lilla O garanterat ensam om att ha sådana här byxor på öppna förskolan.
 Tre dagar tog det för Josefine att ta emot beställningen, sy byxorna och skicka dem till oss. Helt perfekt ju!

3 kommentarer:

  1. Fina byxorna blev! Och söt Lilla O är!
    Jag såg inlägget du gjort om barnrum och inredning, mycket fina bilder. Jag tror att du skulle gilla min kompis Hannas inredningsgrejer, speciellt vimplarna. Spana in: http://kattching.blogspot.com/search/label/Vimplar

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fina byxor du köpt åt din söta dotter! Kan tänka mig att hon kommer att vara så gott som ensam om sina nya elefantbyxor på öppna förskolan! :-. Hittade till din blogg via Grodpojkens blogg. Jag syr själv barnkläder i retrostil, välkommen att beställa ifall du hittar något intressant hos mig! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh tack båda för tipsen. Ska genast kolla!

    SvaraRadera