torsdag 11 november 2010

Marnas hemlighet

Jag sitter här och försöker förbereda ett litet inlägg om hur vardagen ser ut här i Gaza. Men jag borde jobba och fixa en miljard andra grejer, så jag tror att det får vänta till i morgon. I stället vill jag passa på att tipsa om en helt omistlig bok för er som är intresserade av att läsa mer om livet här.


Lotta Schüllerqvists "Marnas hemlighet" skildrar en annan sida av Gaza än den vi får läsa om i tidningarna. Ett Gaza som inte syns i de dramatiska bilderna som den våldsfyllda nyhetsrapporteringen förmedlar. Här får vi möta de vanliga människorna, höra dem berätta om sin vardag och sina drömmar inför framtiden. Och det blir ju alltid lite lättare att förstå en komplicerad konflikt, om man får lära känna några människor som lever mitt i den. I den här väldigt fina boken får man göra just det.

Köp boken här på en gång vet ja'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar